Monday 23 February 2015

Sketsa seekor kucing: Saya tak bersalah!!

Hai semua, nama saya Josh, saya kucing kesayangan keluarga ini


Ni je la gambar yang ada, sebab mama saya malas ambik gambar saya walaupun saya adalah seekor kucing yang hensem.

Hari ni saya buat mama saya marah sangat dengan saya, tapi bukan salah saya, salah mama saya ler.

Saya dah beritahu mama saya ni nak kencing , nak berak tapi mama buat dek jer... mama sibuk mandi dan siapkan baju sekolah tuan-tuan kecik saya..puas saya ngiau-ngiau tapi apa mama buat, dia sibuk peluk-peluk jer.

Padahal tangki saya dah penuh benar ni.

Eh lupa nak cerita kenapa saya takut nak tido kat luar, 3 minggu lepas, saya teruk kena belasah dengan kucing-kucing taiko kat luar tu, 2-3 ekor sekali berjemaah belasah saya, terus saya trauma dan phobia ....masa tu nak balik rumah pun tak berani, saya lepak atas bumbung rumah jiran jer.

3 minggu saya tak berani balik rumah, sampai kurus kering saya.

Ntah cemana saya berjaya balik rumah, mama sangat happy . bagi makan ayam rebus..ahhh.leganya dapat makan ayam rebus.

Pastu mama mandikan saya.

Tapi saya masih takut nak tido kat kuar rumah , jadi tiap-tiap malam saya tido dalam rumah jer, pagi-pagi saya keluar la memerut.

Tapi pagi tadi ntah kenapa mama saya buat tak tahu jer pemintaan saya nak keluar memerut, saya panjat atas katil tuan kecik, mama marah dan halau saya keluar.

Tetiba saya nampak pintu bilik mama renggang, saya pun masuklah , panjat atas katil....oh yesss..mama belum lipat comforter lagi, nampak best jer, saya pun canggung ler nak memerut ...tiba-tiba...YA ALLAH!!!!!!...Josh apa kau buat tu, pastu mama terus cengkam leher saya dan dengan rakus dan kasarnya campar saya keluar rumah..oh nooo..seketul kecik tahi saya terjatuh atas katil mama.

Dengan sedihnya saya pun merajuk la ....terdengar mama ngadu kat ayah..."Yang, nasib baik josh tak berak atas katil kita..kalau berak tadi..habis la tilam baru kita yang rega ribuan ringgit tu!!"..Laaa patut la mama marah giler.

Apa-apa pun tu semua bukan salah saya, mama yang salah.

Tapi bila difikir-fikirkan, nasib baik juga saya tak terlepas tadi..kalau tak, confirm tilam tebal sekaki yang beribu harganya tu tak dapat diselamatkan dan mungkin saya akan dihukum buang daerah..phuhh selamat .

Ni saya melepak kat rumah jiran ni, takut nak balik rumah, mesti mama marah punya.

Tunggu petang sikit la....sejuk sikit, mesti saya tak kena marah punya


-3 boys -

No comments: